divendres, 21 de setembre de 2012

Llagostins bullits

Com ja sabeu este dilluns 24 de Setembre, a Vinaròs es celebra El X Concurs Nacional de Cuina aplicada al Llagostí.
Avui hem volgut col.laborar natros en algunes de les infinites formes que podem preparar aquest aliment tant nostre i apreciat.
Per mi el llagostí no mereix cap preparació ni tècnica culinària massa elaborada, per ser una matèria prima d'alta qualitat, per si sols ja estan exquisits. Jo els prefereixo bullits, fregits o planxa, en una bona sal i un bon oli i poca cosa més. Però no sempre és fàcil trobar el seu punt de cocció. Aquí ve lo difícil, us ensenyo una forma fàcil per que us quedin al punt.

Ingredients
- 14 llagostins mitjana
- Sal Maldon i oli d'oliva verge extra                             
- Gel

Procediment
- Posar en un recipient abundant aigua en sal i posar-ho a bullir.
- Quan l'aigua bull en tota la seva força, incorporar els llagostins, i a partir que torni  arrencar el bull contar uns 2,30 min.
- Un cop a passat aquest temps els retirem de l'aigua i els posem en un recipient en aigua en gel, per aturar la cocció.
- Els podem servir d'aquesta manera tirant per sobre sal Maldon i un bon xorret d'oli d'oliva cru.
- Avui els hem preparat, de guarnició d'una crema de carabassó, i pelats en broquetes i espàrrecs al vapor.

 
Bullir en aigua en sal 2,30 min
Posar-los amb aigua en gel





Crema de carabassó en llagostins i pernil

Broquetes de llagostins amb espàrrecs al vapor








       
                        

















Informació NutricionalEls llagostins

Un dels crustacis més apreciats i en més varietats que trobem al mediterrani. De la família de les gambes i escamarlans trobem el llagostí en propietats nutricionals diferents a aquests dos altres crustacis.
És un aliment poc energètic on predominen les seves grases poliinsaturades ( bones) front a les saturades (dolentes). El seu contingut en colesterol és superior al d'altres mariscs, però per la quantitat que mengem i en relació a les seves grases no resulta perjudicial.
Font molt important de proteïnes, ferro, fòsfor i iode. És junt amb les gambes el marisc més ric en fòsfor, i el seu contingut de iode es tres cops superior a les gambes.
És un aliment que admet múltiples formes de cocció, ja sigui de plat principal, de guarnició o d'ingredient d'altres plats, disfrutem d'aquest crustaci tant nostre, tant mediterrani.

2 comentaris:

  1. Que bons que són els llagostins!! saps el truquet per que les closques et quedin brillants? és tant fàcil com afegir una mica de ceba a l'aigua de bullir-los.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Greàcies noies, sempre teniu idees i concells per tot! per la propera ja ho sé!

      Elimina