divendres, 14 de setembre de 2012

Ous al forn amb samfaina

Quins records de quan era petita em porta aquest plat. La meva mare sempre me'l feia amb salsa de tomàquet i avegades li posava també una mica de pernil dolç i formatge.
Avui m'han vingut al cap aquells ous en casoleta de fang al forn, però no tenia salsa de tomaca feta, però si una samfaina del dia abans, així que tant simple com samfaina i ous per sopar, ràpid i equilibrat, i no cal dir-ho boníssim!

Ingredients
- Samfaina o salsa de tomaca.                             
- Ous
- Pernil dolç o salat i/o formatge.

Procediment
- Precalentar el forn a 210ªC en funció grill.
- En una cassola de fang possar una capa de samfaina o salsa de tomaca.
- Si voleu podeu fer una segona capa de pernil salat o pernil dolç en formatge
- Per últim incorporar els ous, una mica de sal i llest per enfornar.


Samfaina
Samfaina en ous abans d'enfornar












Consell Dietètic
- Els ous son un aliment ric amb porteïnes i de millor valor biològic. L'aportació de greixos es concentra en el rovell, i predominen els greixos insaturats (bons) sobre els saturats (dolents, un perfil lipídic saludable. Hi destaca, a més, l'aportació de vitamines A, E i altres vitamines hidrosolubles i de minerals com el fòsfor, el sodi -és un dels aliments d'origen animal més ric en aquest mineral-, el zinc i el seleni. Alguns d'aquests últims nutrients, que són de gran importància en la dieta diària, no poques persones els ingereixen en quantitat insuficient. L'ou també és una bona font de vitamina D (liposoluble i, per això, present en el greix dels aliments), que té una rellevància especial en les persones malaltes o que surten poc de casa, perquè la vitamina D també és sintetitzada per la pell mitjançant els raigs solars.
Sempre han tingut mala fama per ser els responsables de l'augemnt de colesterol en sang, però diferents estudis actuals ens demostren que no és així, si esteu intresats segiu aquest enllaç; Ple com un ou de virtuts.

Informació Nutricional

- 200g de samfaina_______________ 180 kcal aprox. ( Depent l'oli utilitzat)
- 1 ou   ________________________ 162 kcal
- 40g de pa _____________________ 102 kcal
- 1 iougurt 0% MG _______________ 42 kcal

                      TOTAL SOPAR ____ 486 Kcal
-

2 comentaris:

  1. m'agraden molt els ous al plat però...no els faig mai, si els menjo es quan vaig a dinar fora.
    amb samfaina em sembla molt bona idea

    ResponElimina
  2. Pos apart de fàcil, ràpid i sense embrutar la cuina, ja veus que resulta un sopar del tot equilibrat i poc energètic.
    Esta nit ja tens el sopar

    ResponElimina