dimecres, 19 de setembre de 2012

Figues i algo més

Ara en temps de figues, es veuen moltes receptes d'aquest fruit tant especial.
Totes són realment bones, però una de les que m'ha agradat més ha estat aquesta, per la seva senzillesa i per la seva combinació de sabors atrevida i harmoniosa a la vegada, des de el blog dels amics de cuinetes, us passem la nostra versió.
Segur que teniu els ingredients a casa, ara sols falten les figues, jo he de donar les gràcies a l'Eliana, moltes gràcies i bon profit!

Ingredients
- Figues                                                      
- Formatge rocafort
- Nous
- Mel

Procediment
- Rentem les figues
- Partim les figues a quarts sense arribar a partir-les.
- Amb els dits esmicolar el formatge
- Posar uns trosets de nous a sobre i regar-ho amb un rajolí de mel.
- Un prostre ràpid i boníssim!


 
Les figues  és una fruita molt rica amb sucres, per això el seu alt contingut calòric, destaca la seva riquesa amb fibra millorant així el trànsit intestinal. Destaquen el Potasi, Magnesi i Calci com a minerals, aquest últim al ser d'origen vegetal no s'aprofita tant com el dels porductes animals. De vitamines destaquem la Vit. A, la qual es essencial per la visió i el bon estat de la pell.

100g de porció comestible = 65,7 kcal

La ració recomanable d'aquest tipo de fruit serien uns 150g equivalent a 3-4 figues.

2 comentaris:

  1. què puc dir de les figues? la fruita per execel·lència del setembre. Quan s'acaben les figues comencem el llarg hivern de les fruites sense color, fins que arriben les mandarines i les taronges

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, m'encanten les figues, i com te la temporada tant curta es fa esperar i desitjar! ja heu fet la mermelada de figues no?

      Elimina