diumenge, 12 de febrer de 2012

Coliflor en puré de patata i peix blau

Ara en temps de cols i coliflors, una de les combinacions preferides d'aquestes per mi és amb peix blau.
Sempre he pensat que quan dos aliments mariden tant bé, deu ser perqué nutricionalment ens ajuden a millorar l'absorció dels seus nutrients.
Normalment ho faig amb salmó fresc, però aquest dia, al mercat no en vaig trobar, així que vaig tirar de la sardina en llauna, un aliment saludable i molt econòmic, apart que sempre el teniu a punt!.

Ingredients:
- Coliflor
- Una patata mitjana
- Una llauna de sardines en oli d'oliva

Procediment:
- Pelar i tallar la patata i posar-la al fons de l'olla en una mica d'aigua i sal.
- Dins la vaporera posar el bròquil, aquest es cou al vapor, al mateix temps que bullim la patata.
- Un cop tenim el bròquil cuit, triturem la patata amb una mica d'aigua del mateix bullit i la rectifiquem amb sal, perbre i una mica de mantega.



Consell dietètic:
- Les sardines són un aliment ric en acids grasos poliinsaturats, dels quals destaquen el omega 3 i omega 6.
- Ajuden a disminuir els nivells de colesterol i triglicèrids.
- A banda si les menjem amb l'espina ens aporten un alt contingut amb Calci.
- La coliflor es rica en aigua, i fibra i destaca la vitamina C, la qual ens ajuda a millorar l'absorció del calci.
- Un altre component, ric de la família de les crucíferes, són els folats, el conegut àcid fòlic (vit B9) és important per la síntesis del ADN i formació d'eritròcits. Aquesta vitamina es perd molt ràpid en la cocció, per tant és aconsellable coure'ls poc temps i en poca aigua, així com al vapor o altre tècniques per concentració com el forn, microones o plantxa.




      Informació nutricional
                - 80g de sardines ( 1 llauna) - 122 kcal
- 200g de colliflor -    44,4 kcal
- 50g de tomàquet -   9 kcal
- 150g de puré de patata - 125 kcal 
- 2 mandarines -   73,2 kcal

       TOTAL ________ 373,4 Kcal

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada