dimecres, 18 de desembre del 2013

Coc de mel autèntic

Avui us presento la recepta més antiga que tinc a la llebreteta de la iaia. Aquesta recepta es de la meva bisiaia, jo devia tenir uns 8 anys quan vam deixar de fer aquest coc, i encara me'n recordo ara.
És un coc antic per tant res de cosa fina, més aviat bast, però per mi les pastes seques o típiques encara són les millors, on hi hagin uns bons; pastisets, pastetes de segí, coc de brull, les mones i els carquinyols que es treguin la resta de pastissos, aquestes són de les meves preferides junt amb el coc de mel.
Aquí al blog tinc un altra entrada del coc de mel, que em va deixar la Carme de Roquetes, però aquesta es la versió falduda (dels d'Ulldecona), avore quina us agrada més? jejeje.

Ingredients per la massa 
- 200ml d'aigua
- 200ml d'oli
- 10g de lllevadura de panadería
- 1 cullerada sopera de sucre
- 1 ou
- Farina la que entre ( 600g aprox.)

Ingredients per sobre de la massa
- 1 got d'oli
- 2 grapats de farina
- 250ml de mel




Procediment
- Posar en un bol l'aigua tíbia i desfer la llevadura, seguidament incorporar l'oli, l'ou i el sucre fins que estigui homogeni.
- Anar tirant farina, fins aconseguir una pasta que no s'enganxi a les mans, tipo pasta de pizza.
- Deixar reposar la massa uns 30 min. fins que es torni tova i hagi augmentat de volum.
- Estirar la pasta a sobre d'una safata de forn que prèviament hem embadurnat amb mantega.
- Un cop tenim la massa estirada li fem una petita vora per que no s'escapí la lletada.
- Per fer la lletada posem a un bol el got d'oli i li anem tirant farina fins aconseguir una textura de pomada, com si fos mel.
- Tirar la lletada per sobre la massa i enfornar a 220ºC uns 40 min, fins que la base estigui cuita.
- Quan el coc ja quasi esta cuit, el trèiem del forn i amb l'ajuda d'una forquilla el punxem i li tirem la mel per sobre, uniformement i el tornem a enfornar uns 5 min més perquè quedi ben empapat.

És una pasta molt antiga i quan el menjareu notareu com feu un salt en el temps. El dia de la trobada de cocs i coques de Ca Massita jo i el meu fill Ramon ens vam presentar en aquest coc, vaig pensar que era molt representatiu de la nostra zona fa uns 50 anys! Així va anar.


Ramon Jr i Gisela fent el Coc de Mel

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada