dijous, 12 de gener del 2012

Caldo de nadal - Sopa de galets

Estos nadals, com tots, hem tornat al menú clàssic. La meva mare em preguntava quins plats nous podiem fer pel dia de Nadal.
La meva germana i jo ens vam negar rotundament en canviar el menú, així que vam continuar amb:

- els entrants de marisc
- la sopa
- els canelons
- el capó farcit
- i de postre la clàsica mascedònia, torrons, neules i pastissets.

Si si tot això en una sola menjada! i per Sant Esteve repetim perque no fem ni senyal!

La sopa més típica, la sopa de galets, el caldo de nadal. Un caldo consistent en la seva carn, pilotes galets, cigrons. Un plat de sempre que apeteix sempre.
Tota la vida havia fet la sopa del dia de nadal la meva iaia Tresina, era boníssima i això que ella no  menjava caldos, però desde que falta han agafat el relleu les seves filles, la meva mare i la padrina, aquesta és la sopa que ens van fer per nadal.

Ingredients
- 2 o 3 òssos de vedella
- 2 o 3 òssos de tocino
- 1 tall de costella de vedella
- 6 botifarretes saxanoses
- 2 cuixes de pollastre
- 1 peu de tociono
- 1/4 de gallina
- 1/2 kg de picolat per fer les pilotes
- 1 o 2 òssos salats
- 3 alons de gall d'indi
- 3 o 4 tords (optatiu)
- Cigrons, previament arremullats 12 hores antes 
- Verdures per caldo ( pastanaga, col, àpid, pataca, nap, all porro, ceba, xriribia) 



Procediment
- Possar a bullir tot junt menys les pilotes i les botifarres, unes dos hores. Les verdures i els cigrons posar-ho en malles, per separar-ho millor.
- Incorporar les pilotes i les botifarres, ideixar-ho bullir uns 30 min més.
- Desomollar la carn, tirar la bossa de la verdura i servir apart els cigrons.
- Per fer la sopa possar els galets de nadal a bullir i al moment de servir incorporar la carn desmollada i els cigrons.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada