dijous, 10 de novembre del 2011

Bunyols de Carabassa

Un dels postres que feia temps que m'anava pel cap era fer els típics bunyols Valencians.
Jo els vaig descobrir a Alcalà de Xivert, els solen fer per Tots Sants, però com a típics és menjar-los per falles a València.



Ingredients 
- 500g de carabassa cuita
- 500g de farina aprox.
- 40g de llevadura de panaderia
- 120 ml de llet o aigua per fondre la llevadura
- 1 llima
- Oli per fregir
- Sucre

Carabassa apunt de coure al forn
Puré de carabassa

 













Bunyolera


Fregint bunyols amb l'ajuda de la bunyolera

Procediment
- Coure la carabassa, jo la vaig fer al forn, però també la podeu fer bullida.
- Fer un puré fi amb la carabassa cuita.
- Desfer la llevadura amb la llet tíbia, o amb l'aigua de bullir la carabassa, si aquesta s'ha fet bullida.
- Incorporar el puré de carabassa.
- Un cop ho tenim homogenitzat, incorporem la pell d'una llima ratllada i anem posant la farina.
- Ens ha de quedar una pasta ni massa clara ni massa espessa.
- Tapem la pasta amb un drap i la deixem reposar  uns 30 min. fins que aquesta doble el seu volum.
- Un cop tenim la pasta al punt, possem en una fregidora abundant oli. Jo prefereixo el de girasol, ja que no es tant fort com el d'oliva.
- Quant està l'oli ben calent, anem possant els bunyols.
- El bunyol típic, te un forat al mig, vos podeu ajudar amb una bunyolera, o si teniu gràcia fer-ho amb les mans.
- Jo que tenia els convidats sentats a taula, esperant els bunyols, els vaig fer la majoria sense forat per anar més ràpid.
- Un cop fregits es posa el sucre pe'l damunt.
- Calentets i acabats de fer són boníssims!!!


Bunyols amb bunyolera
Bunyols amb cullera

2 comentaris: