dimecres, 8 de gener de 2014

Menestra de verdures en ou poché

La segona entrada de productes que ens faciliten la vida són les verdures congelades, ideals per als solters o gent que no te temps per comprar massa sovint la verdura fresca o per  algun tipus d’imprevist!

La seva comoditat i rapidesa,  per a mi són els grans avantatge, ja que no cal netejar-les, ni trossejar-les i en poc temps estan cuites, a part de trobar-les a qualsevol època de l’any.
Per tot això i el temps que ens estalvien en comprar, crec que són  indispensables al nostre congelador!

La menestra que prepararé avui es senzilla i ràpida, i més aromàtica i divertida que la menestra bullida com feu molts, cops. Cal dir que aquestes verdures congelades val la pena sempre ofegar-les que bullir-les ja que elles ja porten un alt contingut d'aigua i llavors sempre queden aigualides, d'aquesta manera si les ofeguem fem una cocció per concentració i les fem molt més saboroses en menys pèrdua de nutrients.

Ingredients:
-
  Una bossa de menestra congelada.
-
  Un gra d’all.
-
  Herbes provençals.
-
  Sal i oli.
-
  Un ou.

Procediment:
-
  Posar en una olla un raig d’oli i li trinxem un gra d’all.
-
  Un cop tenim l’all enrossit incorporem la menestra sense descongelar, i tapem l’olla.
-
  Anem agitant l’olla per assegurar una cocció homogènia, quan estigui a mig coure incorporem la sal i un pessic d’herbes provençals, al gust.
-
  Deixem coure uns 15 min en l’olla tapada a foc suau, anar agitant.
-
  Per servir-la li posem un ou escalfat a sobre.
- Per fer l’ou escalfat: posar paper de film untat amb oli i li posem l’ou al centre, el tanquem formant un farcellet i el submergim en aigua bullint durant uns 4 min, anem firant el farcellet per assegurar-mos que el rovell quedi ben centrat.




Ingredients
Plat finalitzat 




















Ofegar la verdura a l'olla sense aigua


 VALORACIÓ NUTRICIONAL

Cal destacar dos tipus de productes que no us confoneu, els que estan prèviament cuinats i els ultracongelats. Els precuinats, ja porten una addició de greixos, tipo els “saltos” i “braseados”, en canvi la resta son verdures fresques i congelades sense cap tipus d’additiu ni conservant.
Aquest cop no li veig tanta la importància en la comparativa de marques i preus, ja que varien molt poc tant en una cosa com l'altra. Si cal destacar que la verdura ultracongelada te unes qualitats nutricionals molt similars a la verdura fresca, ja que solen passar hores de la seva collita a la congelació. Per exemple la diferència en vit.C dels espinacs congelats es superior als frescos ja que si els consumim frescos i passen uns tres dies ja han perdut molt aquesta vitamina.

Com tractar-les:
No trencar la cadena de fred
No tornar a congelar un cop descongelades
Revisar la data de caducitat
Coure-les amb poca aigua

Aquest plat que us presento a part de ràpid acaba sent un sopar equilibrat i complert en un iogurt de postres ho tenim llest.


OU POCHÉ O ESCALFAT

la meva petita addicció



Forrar un recipient amb paper film i pintar-lo amb oli

Afegir l'ou i formar un farcellet i el tanquem per que no entri aigua

Passats 4 min bullint amb aigua el refrigerem per tallar la cocció



Per als mes atrevits podeu fer l'ou directament a l'aigua sense film. Es posa aigua i un àcid ja pot ser el vinagre o suc de llimona i es fa un petit remoli a l'aigua, es tira l'ou al mig del remolí i no deixem de remenar perquè la clara quedi al voltant del rovell, passats 4 min ja el podem treure de l'aigua amb molta cura amb l'ajuda d'una espumadera.

1 comentari: