dimarts, 4 de febrer de 2014

Llegums, llegums i llegums

Si me pregunteu quin són els meus menjars preferits, us diria... les llegums!
Més igual que siguin llenties, fesols o cigrons, totes les llegums i de la manera que siguin.
Per a continuar en les receptes exprés, no poden faltar les llegums cuites, ja siguin en conserva o comprades al mercat. Un dels aliments que no poden faltar mai al nostre rebost. En qualsevol verdura que tingueu podeu fer en un tres i no res un plat equilibrat i boníssim.



Avui us deixo una de les receptes més visitades al blog, els cigrons gratinats.


Com ja sabeu els llegums els hem de consumir dos cops per setmana, són cereals rics en hidrats de carboni i proteïnes, els trobem a la base de la nostra piràmide alimentària, i ens ofereixen molta varietat ; llenties, fesols, cigrons, pèsols i faves són els més freqüents de la nostra alimentació. Avui en dia per falta de temps no es consumeixen lo suficient però hem de saber aprofitar-mos del que ens facilita la indústria alimentària.

Si pregunteu als  petits que és el que més els agrada, segur que a la majoria són els macarrons, aquesta recepta es tracta d'això, de fer els cigrons igual que faríeu els vostres macarrons que tant els hi agraden, allí va!

Ingredients
- 1 pot de cigrons cuits
- 4 tomàquets madurs per ratllar
- 1 ceba mitjana
- Pimentó roig i verd al gust
- Bacó o pernil o carn picada
- Orenga
- Formatge per gratinar

Procediment
- Fer un bon sofregit amb les verdures i la carn picada o de bacó o de pernil, al vostre gust.
- Mesclar els cigrons amb el sofregit i posar-ho a una safata per poder portar al forn.
- Posem un polsim d'orenga al gust i ho cobrim de formatge ratllat per gratinar, i ho enfornem.
- 10 min llest per dinar!





Aquest és un plat prou complert, on ens aporta la ració de fècula i de proteïna tant animal com vegetal, per tant en una  amanida verda o un gaspatxo, i de postres una fruita  teniu el dinar llest!

Valoració nutricional
Més o menys totes les llegums ens aporten unes 500kcal els 100g cuits. Tenen un alt contingut en proteïna vegetal, hidrats de carboni i fibra.

Valoració organolèptica
Trobem molt poca varietat als supermercats de marques comercials, ja que cada super avui en dia sols ens ofereix la seva marca blanca. El sabor i textura d'una bona marca es escandalós enfront a les marques blanques. Ja ho he dit algun altra vegada, que les marques petites i menys conegudes molts cops són les millors, ens ofereixen molta més qualitat. Aquestes les podeu trobar a botigues petites tipus delicatesen o a les verduleries. Us sorprendràn.

Valoració econòmica 
És un dels aliments, per no dir del més complert a millor preu! És realment  increïble el baix preu que trobem aquest tipus d'aliment ja cuinat, jo encara no sé com els surten els números. Podem trobar pots de 700g a 0,50 centims, i si ens decantem a una bona llegum d'un delicatesen aquestes poden duplicar o fins i tot triplicar aquest prreu, però que és 1 euro o 1,5 euros quan estm parlant d'un aliment complert ric en proteïna i que dinen tres persones! no us sembla tot i així baratísim, ni comprant la llegum més cara que trobeu arribareu a gastar com en la proteïna animal.





1 comentari:

  1. oh!! Boníssims, Gisela! Això de gratinar-los és una bona pensada. En canvi, jo sóc més de llenties i cigrons però les mongetes seques encara em costen, tot i que sí que m'agraden molt els fesols de santa pau i les mongetes del ganxet. Llegums, llegums, llegums!! ha ha ha. Petons

    ResponElimina