dimarts, 7 de maig de 2013

Els Pèsols

Un dels aliments d'aquesta temporada, la primavera, són els pèsols.
La meva mare el diumenge va anar a l'hort del seu amic i va venir amb un cistell de pèsols tendres, les últimes carxofes i cebes tendres, mama per que vegis que ho aprofitem tot, mira que ha sortit d'aquell cistellet, ah i m'oblidava dels ous blancs! de les gallines de casa, of course!
Ara en aquest temps aquestes llegums tenen un contingut més elevat d'aigua i per tant es tant més a prop de les propietats de les verdures que a les llegums, dons si per si no ho sabíeu els pèsols al igual que les faves son de la família de les llegums.



Per les seves bondats nutritives i el sabor suau, són una oportunitat per a assaborir-los cada setmana en diverses receptes dels menús setmanals. Pel que fa a l'aspecte nutritiu, menjar pèsols de temporada és beneficiós per a qualsevol, i en particular, per als nens, les dones embarassades, que tendeixen a sofrir deficiències i anèmies, i per a les persones amb diabetis o amb problemes de colesterol i tensió alta. Un plat de pèsols (200 grams) proporciona tan sols 166 Kcal i té un cúmul de vitamines, entre les quals destaquen els folats, la vitamina C (aporta la meitat de la necessària per a tot el dia), B3 o niacina, vitamina A i carotenoides antioxidants, a més de vitamina K i minerals destacats com el potassi i el magnesi. Convé ser curosos amb la cocció i prendre'ls tan frescos com sigui possible, lleugerament escaldats o bullits o fins i tot es poden menjar crus si estan ben frescos, acabats de collir.



Truita de pèsols tendres i ous casolans




Saltejat de pèsols en pernil i ous blancs

Mil maneres de preparar-los, dins d'un estofat de l'arròs, saltejats, bollits, ofegats, de guarnició de primer plat, o en truita de pèsols o per els que prefereixen sucar-hi pa, un saltejat de ceba tendra, carxofes, pèsols i pernil en un ou fregit a sobre, mira mama tot el que ha sortit del teu cistellet !
Aquest plat  el vaig acompanyar en una amanida d'enciam de també de l'hortet  i una mica de raïm de postres, i ja tenim un dinar equilibrat,  ràpid i boníssim!
Intentem consumir aliments de temorada ens surten millor de preu i la qualitat es excel.lent! 

4 comentaris:

  1. I tant! Boníssims els pèsols, Gisela! A mi també m'agrada fer-ne amb truita, de tant en tant, tot i que a casa no acaba d'agradar. Els pèsols es poden cuinar de tantes maneres...! I acompanyats d'enciam també de l'hort, això és menjar de reis!

    ResponElimina
  2. Ei Gisela! A casa els pèsols triomfen sempre. Una truita ben bona.
    Bon cap de setmana. Esperaré la recepta dels periquillos!
    Nani

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt be!jo els periquillos ja els vaig fer però no es va arrissar per culpa del forn tindre k tornar a fer una prova al foc de llenya dema si puc penjare el primer post

      Elimina
    2. Molt be!jo els periquillos ja els vaig fer però no es va arrissar per culpa del forn tindre k tornar a fer una prova al foc de llenya dema si puc penjare el primer post

      Elimina