dimecres, 11 de març del 2015

Pastís amb martesens de xocolata i crema




Aquest cap de setmana teniem dinar amb els pares del col.legi, a més coïncidia amb l'aniversari del Sergio, aquest va estar el meu regal.
Ja fa temps que pensava utilitzar els Maltesers per fer un pastís, i aquest cop els vaig veure molt apropiats, per un nen de 10 anys, són unes xocolatines per nens més grans que no per exemple els "Lacasitos".
M'agrada utilitzar molt les xocolatines per a pastissos de nens, ja en tinc uns quants, podeu pergar una ullada, si us interesa;

- Pastís amb kit-kats i m&m's
- Pastís amb ous kinder.
- Pastís amb conguitos.
- Pastis amb galetes oreo.


Quina llàstima de no tenir més fotos, perqué tenia una altura considerable, cosa que no es pot apreciar a les fotos.

Ingredinets per al bescuit Genovés
-6 ous
- 6 cullerades soperes de sucre (150g aprox)   
- 6 cullerades soperes de farina (150g aprox) 


Ingredients per la crema pastelera
-1 litre de llet sencera
- 6 rovells d'ou
- 250g de sucre
- 100g de mantega
- 4 cullerades soperes de "maizena"
- 1 pell de llimona


Ingredients per l'almívar
- 1 got d'aigua
- 1/2 got de sucre
- Essència de llima o vainilla "Vahiné", o unes gotes de licor; ron, conyac, ....

Ingredients per la cobertura
- 250g de xocolata de cobertura nestlé
- 250ml de nata liquida per montar >35%MG
- Maltesers

Procediment per la crema pastelera
-Batre en un bol els rovells, la meitat del sucre la maizena i la mantega fosa.
-En un casso posar a bullir la llet amb la resta de sucre i la pell de llima i/o la canyella. 
-Quan bull la llet retirar-la del foc.
-Posar la meitat de la llet damunt del bol en la mescla dels rovells i remenar.
-Incorporar aquesta mescla al casso on queda la meitat de la llet i portar-ho tot junt al bany maria.
-Anar remenant poc a poc fins que es comenci a fer espès, i retirar del foc, i esperar que es refrede.


Procediment per al bescuit genovés
- Montar les clares a punt de neu.
- Batre amb l'ajuda del robot de cuina els rovells amb el sucre, fins que blanquejen.
- Tamisar la farina junt amb els rovells i el sucre.
- Per últim incorporar suaument les clares.
- Posem la massa dins d'un motlle desmontable prèviament untat amb mantega i farina.
- Enfornar a uns 180ºC uns 25 min, anar en conte que es cou molt ràpid.
- Desmontem un cop tenim el bescuit fred.

Procediment per l'almíbar
Posar en un cassó un got d'aigua
- Quan esta tíbia tirar el sucre, i anar remenant
- Un cop tenim el sucre dissolt incorporar l'essència de vainilla o de llima
- Deixar refredar
- Mullar el bescuit amb l'almibar amb l'ajuda d'una cullera


Procediment per la cobertura (ganaché de xocolata)
- Posar en un cassó la nata líquida i calentar, fins que estigui a punt d'ebullició.
- Retirar del foc i incorporar la xocolata a trosets petits.
- Anar remenant fins que quedi la xocolata desfeta per complet.

Partir el bescuit en tres capes, com més fines queden millor. Un cop tenim l'almíbar fred mullem el bescuit amb l'ajuda d'una cullera, després posem la crema pastelera i anem montant el pastís.
Quan ja el teniu montat li posem la cobertura de xocolata per sobre, jo vaig fer dos capes, com en la pintura jeje. Heu d'esperar que es refredi la primera capa per posar la segona, així no es veuen les imperfeccions.
Per que el pastís quede llis de la part de sobre, poseu la part de baix del bescuit a sobre del pastís.

Decoreu al gust, jo vaig partir els maltesers per la meitat amb l'ajuda d'un ganivet de serra, i els que es trenquen per la cuinera.
Les lletres i el número vaig fondre xocolata blanca i la vaig posar dins de motlles de galetes, i a la nevera, l'endemà les vaig desmotllar, heu d'esperar que estiguin ben fredes.


Mullar el bescuit amb almíbar
Farcir amb la crema pastelera


Montar les capes i cobrir-lo de la xocolata

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada