dimarts, 17 de març del 2015

Patates braves a l'estil del Jamie Oliver

Estes patates ni són braves ni del Jamie, la meva intenció era fer una patata brava diferent, i em vaig inspirar amb el Jamie, com faria ell unes braves? em vaig preguntar.
A banda no volia fregir la patata, així que la vaig fer al forn, més net, còmode i menys calories.
Natros les vam acompanyar amb una salsa de iogurt, per donar-lis una mica de frescor.
També les podeu utilitzar d'acompanyament o de guarnició de carns o peixos. 
Aquest va ser el resultat i crec que la vaig encertar, i molt!!!


 
 Ingredients
- Patates cherie
- Espècies al gust
- Farina d'arròs
- Sal i oli


Procediment
- Precalentar el forn a 180ºC
- Rentar molt bé les patates, inclús amb l'ajuda d'un espart, ja que ens les mengem amb pell.
- Tallar les patates a galls, aquesta varietat de patata sol ser petita i ben redoneta, així resulta més fàcil d'aconseguir aquests talls.
- Un cop netes i tallades les posem en una font per anar al forn i li anem tirant espècies al vostre gust, jo vaig posar;  romer, timó, julivert, orenga, all amb pols, ceba amb pols, pebre negre i pesteta molta, la pesteta depèn del vostre gust, jo n'hi vaig posar molta jejejeje...m'encanta el picant!!!
- A continuació tirem una cullerada o dos de farina d'arròs per que s'impregnin bé totes les patates i facin aquella textura arenosa per sobre.
- Per finalitzar les amanim amb sal i un bon xorret d'oli d'oliva.
- Enfornem a 180ºC uns 15 min, passat aquest temps les treiem i els i posem una mica més d'oli les remenem i enfornem a 220ºC uns 10 min més perquè quedin cruixents per fora i toves per dins.
- Un aperitiu ràpid i senzill de preparar.



Per la salsa de iogurt
- 2 iogurts grecs
- El suc de mitja llimona.
- Oli
- Una mica de julivert picat
- Sal i pebre al gust

Procediment per la salsa
- Posar els iogurts en un bol, i incorporar la sal, el pebre, el suc de la llimona i el julivert.
- Per finalitzar incorporem l'oli mentre al mateix temps anem remenant com si féssim una maionesa, que emulsione bé.
-Podeu aromatitzar la salsa amb diverses espècies, jo aquest dia ho vaig fer amb julivert però ho podeu fer també, amb all i/o menta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada