divendres, 21 de novembre del 2014

Arròs en rovellons i butifarra





























I continuem amb bolets i arròssos. Un arròs sencill i ràpid que si el proveu segur que repetiu.
Com aquest any, ha estat un any amb molts rovellons, no donavem a l'abast en menjarmol's tots, així que molts els vaig congelar.
Per congelar els rovellons, els vaig netejar i tallar a trosets petits, un cop nets els vaig saltejar en un wok amb una mica d'oli, fins que soltessin la seva aigua. Un cop passats uns 5 minuts, quan la paella estava plena amb l'aigua dels bolets els vaig escorrer amb un escorredor i els vaig possar dins de pots de vidre ben apretadets fent sortir tot el suc, i al congelador.
Ahir la nit vaig treure un pot del congelador i el vaig deixar descongelar i avui els teniem llestos per fer l'arròs.

Ingredients
- 1 ceba petita
- 1 gra d'all
- 4 saltxixes de porc
- 2 baldanes (botifarra negra)
- 1 pot de 300ml de rovellons
- 200g d'arròs
- 500ml de caldo de verdures

Procediment
- Sofregir amb la paella que farem l'arròs la botifarra a rodantxes, volta i volta, retirem i reservem.
- A continuaciço sofregir en la mateixa paella la ceba i els alls, ben petits fins que estiguin daurats
- Després afegim la saltxixa a daus petits i la daurem, un cop la tenim enrrosida li tirem els rovellons i els sofregim fins que no ens quedi aigua.
- Per últim tirem l'arròs i el daurem.
- Un cop tenim tots els ingredients enrrosits li afegim el caldo de verdures calent, rectifiquem de sal i un polsim de colorant.
- Deixem coure uns 12 min a foc suau fins que s'evapori l'aigua i apaguem el foc.
- El deixem reposar un dos min i llest per servir.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada