dimarts, 27 de novembre del 2018

Mega pastís de crema de formatge i melmelada de mores del terreno



Aquesta vegades m'havia de lluïr. La meva germaneta feia la festa de casament i naixement de LLuc a l'ermita de la Pietat d'Ulldecona. Erem 140 comensals així que no tenia clar per on començar...
Em feia molta il.lusió fer aquest pastís, però no ho tenia fàcil ja que el forn de casa no cumplia amb els requisits de poder fer tot aquesta quantait de biscuit.
Així que després de molt pensar i divagar vaig obtar per l'opció més fàcil per falta de temps. Vaig comparar les plantxes de biscuit a La casa del forner, una botiga de Tortosa que suministra material de panaderia per la zona.


 Les plantxes són rectangulars de 40x60cm, però tenia clar que volia un semi naked cake de pisos redó. Així que amb l'ajuda de motlles vaig anar tallant i montant.
El biscuit el vaig mullar amb un almívar de vainilla: 500ml d'aigua+ 500g de sucre + una cullerada sopera d'aroma de vainilla.



Crema de formatge

Ingredients 
- 50g de sucre glass
- 80g de xocolata blanca
- 50g de mantega
- 300g de formatge philadelphia
- 30g de suc de taronja

Procediment
- Possar el xocolata junt amb la mantega al bany maria fins que es fongui.
- En un bol posem el formatge, el suc i el sucre i li incorporem la mantega junt amb la xocolata fossa,
ho mesclem tot fins aconseguir una mescla homogènia.


Buttercream 


Ingredients 
-250 g de mantega
- 250g de sucre glasé
- 4 cullerades de llet

Procediment 
- En un bol posem la mantega a temperatura ambient amb la llet i tamizem el sucre.
- Amnb l'ajuda d'unes baretes elèctiques començem a batre a velocitat baixa, un cop s'haguin integrat tots els ingredients començem a batre a velocitat maxima sobre uns 5 min.
- La consisténcia a de quedar com un gelat i ha d'agafar volum.
- Podeu utilitzar qualsevol tipus de colorant liquid i/o aroma, jo vaig possar unes gotetes d'aroma de vainilla.

Anava posant una capa de biscuit mullada amb almívar després la crema de formatge i per últim la melmelada de mora, que va ser un regal molt espécial del pare de Susanna que va voler col.laborar amb la recolecta de mores i l'elaboració de la melmelada, espectacular.
Per finalitzar el vaig cobrir amb la crema de mantega, però sols a mitjes perqué volia que es veiés el biscuit, per això se li diuen semi nakedcake, semidespullats.


Per poder soportar els pisos amb aquest pes, al centre de cada pastís vaig possar unes patlletes farcides de palets de pitxos per que pugués aguantar un damunt de l'altre. He de dir que la quantait va anar justa.

40 cm diametre = 65 persones
30 cm diametre = 32 persones
20 cm diametre = 15 persones
10 cm diametre = 8 persones

A banda del pastís vaig fer una petita taula dolça amb llepolies que va durar tres i no res.


GALERIA FOTOGRÀFICA








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada