dimecres, 20 de març del 2013

Strudel de baldana

Un invent del terreno en un toc alemà. Val molt la pena provar-lo!
El maridatge de poma amb botifarra el vaig provar un cop en uns farcellets en un restaurant. Avui tenia pasta filo que m'havia sobrat d'uns canapès del dia abans i no sabia que fer per sopar, així que tant simple com dos botifarres i una maçana i vaig fer uns strudels la mar de bons!
Com sabeu l'strudel es un pastís generalment dolç de procedència alemanya, strudel vol dir "remolino" en alemà podeu fer-lo de tantes maneres com ingredients disposi la vostra nevera.

                                                 
Ingredients
- Pasta filo o de full
- 1 maçana ( millor agredolça) jo avui no en tenia i també va quedar boníssim.
- 2 baldanes

Procediment
- Pelar les baldanes
- Tallar la poma molt fina, com si fossin patates xips.
- Estendre la massa, si es pasta filo, jo us aconsello que poseu de 3 a 4 fulles una sobre l'altra i enganxades amb ou batut, que la resta us servirà per acarar els strudels.
- Posar al centre una capa de maçana i per damunt unes rodanxes de baldana, no poseu massa botifarra ja que aquesta té un sabor molt intens i en poca ja fareu.
- Embolicar la pasta com si fésseu un paquet, i per finalitzar acarar-los amb l'ou.
- Enfornar uns 15 min a 220º, el que marque la casa comercial de la pasta de full o filo.


Ingredients

2 comentaris:

  1. tant la poma com la pera queda molt bé amb la botifarra negra. Has tastat alguna vegada amb melmelada? queda sorprenent!

    ResponElimina
  2. i amn torró de xixona? està tb molt bo!

    ResponElimina